Taakveld 0.4 Dienstverlening Portefeuillehouder: H. Teunissen |
---|
Wat willen we bereiken?
- We willen onze dienstverlening digitaal uitbreiden en moderniseren, om de toegankelijkheid van de lokale overheid naar de inwoners te vergroten en onze dienstverlening te verbeteren.
- We wilen telefonisch en fysiek bereikbaar blijven.
- We willen dat onze communicatie duidelijk en begrijpelijk is voor onze inwoners.
- We wilen dat inwoners zich meer betrokken voelen bij de eigen leefomgeving.
Wat gaan we er voor doen?
- Inwoners willen digitale informatie en dienstverlening die begrijpelijk, toegankelijk en veilig is. Nieuwe landelijke (digitale) wetgeving stimuleert deze inclusieve dienstverlening. In 2024 gaan we verder met de implementatie van wetgeving die reeds is ingegaan zoals de Wet open overheid en het Besluit digitale toegankelijkheid overheid. Ook gaan we verder met de implementatie van de wetten die mogelijk in 2024 in werking treden.
- We streven er naar om onze dienstverlening op een hoog niveau te houden, zowel fysiek, telefonische als digitaal. De transformatie naar digitale dienstverlening vraagt een investering in kennis en vaardigheden bij onze medewerkers. Daarnaast willen wij blijven voldoen aan de wettelijke termijnen waarbinnen aanvragen afgehandeld dienen te worden. Met name de uitgifte van reisdocumenten vraagt tot 2029 extra aandacht en tijd.
- Om Gennep voor te bereiden op de toekomst en om digitaal beter in contact te komen en te blijven met zowel medewerkers als inwoners zorgen we voor goed contentbeheer. De informatie op onze websites, sociale media en andere digitale platforms moet consistent en betrouwbaar zijn en voldoen aan de wettelijke eisen voor toegankelijkheid. Dit draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen bij onze inwoners, ondernemers en toeristen.